Indkaldelse til ordinær generelforsamling i grundejerforeningen Klosterparken

Tid og sted:  Mandag d.31 marts 2008. Solrød  Bibliotek lokale E25, kl.19.00

1. Valg af dirigent og to stemmetællere
  2. Formandens beretning
  3. Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse
  4. Forslag fra bestyrelsen
    1. Etablering af ny legeplads
    2. Erstatningstræer ved fældning af træer
  5. Forslag fra medlemmerne
    1. Der er ingen forslag
  6. Fastlæggelse af budget og kontingent for 2008
  7. Valg af bestyrelse (4-6 medlemmer) og 2 suppleanter,  i henhold til vedtægter §9
  8. Valg af revisor og revisorsuppleant

Vel mødt

Ad pkt 2.:

Formandens beretning vil foreligge på generelforsamlingen.

Ad pkt. 4a:

Forslag til ordinær generalforsamling i Grundejerforeningen Klosterparken, afholdes 31. marts 2008.

Bestyrelsen vil fremlægge 2 løsningsforslag.

1.      En reklamefinansieret legeplads

2.      En legeplads hvor beløbet (Max 60.000 dkr.) tages fra Egenkpitalen.

Ad pkt. 4b:

Se bilag

Ad punkt 7:

Formand                              Nicky             nr.23              På valg           Genopstiller

Næstformand Bettina           nr.43              På valg           Genopstiller

Kasserer                              Anee              nr.21              På valg           Genopstiller ikke

Bestyrelsesmedlem               Lennart          nr.11              På valg           Genopstiller

Bestyrelsesmedlem               Marie             nr.16              Ikke på valg

Bestyrelsesmedlem               Jens               nr.19              Ikke på valg

1.Suppleant                          Karina            nr.10              Ikke på valg

2.suppleant                          -                    -                    På valg

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ad punkt 8:

Revisor                                Peter              nr.16              På valg           Genopstiller

Revisor suppleant                 Lars René      nr.20              Ikke på valg

Grundejerforeningen Klosterparken

I alt

387

387

Udgiften til Kabel-tv vil blive opkrævet med følgende for 1, 2, 3 og 4. kvt. 2008:

Nuv.pr. kvt.

Ny pr. kvt.

Antal

Lille pakke

200

210

3

Mellem pakke:

495

510

1

Stor pakke:

735

800

47

Regl. Af 1. kvt. 2008 medtaget på opkrævning for april kvt. 2008.

Forslag fra bestyrelsen til generalforsamling 2008.

Erstatningstræer ved fældning af træer

Der har ved tidligere generelforsamlinger hos nogle medlemmer været en opfattelse af, at der skal planets et nyt træ hver gang der fældes et træ i Klosterparken.

Dette ses bl.a ved generalforsamlingen i 2001:

Ved forslag til trebeskæring.

”Ved fældning af træer medfører i henhold til tidligere beslutning plantning af nye. Et fældet betyder et plantet.”

Ved generalforsamlingen i 1999:

Forslag 4

”I øvrigt kom der synspunkter frem fra de tilstedeværende om, at vi skal passe på ikke at rydde for voldsomt af træer, da det altid har været meningen at Klosterparken skulle være grøn og frodig. Dette kan man bevare ved at plante 1 nyt træ hver gang man fjerner et gammelt.”

Bestyrelsen har gennemgået de tilgængelige referater der findes fra og med 1978 og frem, og har ikke kunne finde en vedtagelse på at fældede træer skal erstattes af nyplantede træer.

Bestyrelsen konkluderer derfor, at udtalelsen i 2001 er forkert, og beklager at der ikke er taget til genmæle overfor denne udtalese af den daværende bestyrelse.

Bestyrelsen kan til gengæld tilslutte sig til hensigten i udtalelsen fra generalforsamlingen i 1999, om at Klosterparken skal være grøn og frodig.

I dag er Klosterparken en ældre beboelse, og området i dag fremstår grøn og frodigt, afhængig af årstiden, med velvoksne træer, som i en del tilfælde efterhånden er for voldsomme. Dette har i en del år betydet, at det har været nødvendigt at beskærer og fælde visse træer. Dette har mærkbart berørt vort budget.

Bestyrelsen mener at det ikke længere er nødvendigt at der skal plantes et nyt træ for hvert træ der fældes, men at det i stedet skal bero på et skøn for hvert enkelt tilfælde, baseret på en helhedsbetragtning for vores område.

Da der som det fremgår af ovennævnte på intet tidspunkt er vedtaget at et fældet træ skal erstattes af et nyt, og der heller ikke fremgår noget i hverken deklaration eller vedtægter mm er det egentligt ikke nødvendigt at fremlægge et forslag om ophævelse af en vedtagelse, som aldrig er blevet vedtaget.

For fremover at tydeliggøre at det ikke er en regel at der skal plantes et nyt træ ved fældning af et træ i Klosterparken, fremsætter bestyrelsen følgende forlag:

Da Klosterparken er grøn og frodig og i dag mere er præget af nødvendig udtømning i modsætning til de tidlige år for Klosterparken, fastslås det, at der ikke skal plantes et træ for hvert træ der fældes i Klosterparken. Plantning af nye træer på fællesarealerne foretages på foranledning af bestyrelsen, eller efter forslag fra grundejerforeningens medlemmer til bestyrelsen

Det skal dog nævnes at det er et paradox, at hvis dette forslag ikke vedtages, er der stadig ikke nogen tidligere generalforsamling vedtagelse der tilsiger at der skal plantes et nyt træ for hvert træ der fældes. Forslaget er kun stillet for at tydeliggøre hvad der er gældende, idet der siden 2001 uimodsagt har stået noget forkert i et referat, og som derfor fejlagtigt kan opfattes som værende gældende.